Naj pregledanije

[ONLINE TRENING] Daleka budućnost ili realna sadašnjost?

Pozdrav svima, nadam se da ste zdravi i čitavi. Pošto smo prošli put išli u detalje i pokušali objasniti zašto je važno nastaviti vježbati i u ovim nezahvalnim trenucima, danas ćemo napraviti suprotno. Naime, nećemo toliko puno analizirati već ću pokušati biti što konkretniji. Sve što trebate znati o efektima treninga, potrošnji kalorija, gubljenju (ili dobivanju) masnog tkiva možete pročitati u prethodnom članku na stranicama Međimurske sportske mreže. Uz to, tamo imate i primjer treninga koji možete bez problema odraditi sa opremom koju zasigurno svatko od Vas ima u svojem domu, a moram spomenuti da je upravo taj primjer treninga na mojem Instagram profilu pregledan i popraćen čak 5 puta više i bolje od bilo koje moje prijašnje objave tako da – svakako pogledajte ako još niste.

No, dosta je uvoda, bacimo se mi na posao i poantu ovog članka. Nažalost, mjere nacionalnog stožera još se uvijek nisu ublažile i pitanje je hoće li se uopće to i dogoditi u tjednima koji nam slijede tako da su nam teretane još uvijek zatvorene, a sportski centri uglavnom zjape prazni. Što to znači za nas fitnes trenere i što ova situacija iziskuje od nas? Kao i kod većine drugih ljudi, prilagodbu. Iako je stanje izuzetno nepovoljno, smatram da se kvalitetni ljudi, puni znanja i volje za rad ipak mogu snaći. Kako? Ne postoji univerzalno rješenje. To može biti na svakakve načine, bilo to putem improvizacije ili nečeg drugog. Nije bitno. Svaki čovjek koji istinski voli i živi ono što radi, naći će način i u ovom teškom razdoblju, neovisno o tome čime se bavi i koja je njegova djelatnost. Osobno, u našem poslu svakodnevno vidim primjere i objave trenera koji vode live video treninge ili nešto slično, a sve samo da motiviraju ljude, da im pomognu kako bi ostvarili svoje fitnes ciljeve i kako bi se ugodno osjećali u svojem tijelu. I na tome im skidam kapu i kažem: “Svaka čast!”

Moja ideja je na sličnom tragu, ali ipak malčice drugačija. Naime, puno vremena provodim na online edukacijama, čitam knjige i razne studije te pokušavam skupiti čim više znanja da bih bio što spremniji za trenerski posao kada se stvari opet vrate u normalu. No, ono što zapravo želim spomenuti je sljedeće – I ja vodim online treninge, ali na malo drugačiji način. Sigurno ste barem jednom do sad u medijima ili na društvenim mrežama vidjeli kako neki klubovi (njihovi sportaši) treniraju svi zajedno na nekoj platformi, onako nepregledno nagurani u kockicama na isti ekran. I sigurno ste se u tom trenutku zapitali: “Pa kaj je ovo?” Vjerujte, i ja sam. Kako uz posao fitnes trenera igram i nogomet u Austriji, naš trener se nakon zabrane okupljanja i treniranja želio uvjeriti da ostanemo u formi i da nastavimo sa treninzima te je naredio upravo to. Zajednički online live video trening. I naravno, budući da se bavim tim poslom, zamolio mene da vodim i osmišljavam iste. Sigurno se pitate kako to izgleda. Vjerujte i ja sam bio skeptičan u početku, ali predrasude su brzo splasnule. Treninge vodim preko aplikacije ZOOM, zakaže se termin za npr. 19h, dobije se link za tzv. “video meeting”, on se proslijedi dalje u grupu i to je to. Moj zadatak je slijedeći. Nekoliko sati prije samog treninga u grupu koju imamo na whatsapp-u pošaljem plan što ćemo i kako raditi taj dan. Dakle, prvo pošaljem pismeno, a nakon toga i video materijal svakog djela treninga i svake vježbe. To radim kako ne bi previše vremena gubio na objašnjavanje pravilne forme i izvođenja pojedinog pokreta, već sve objasnim u tom videu i oni onda znaju što ih čeka. Na taj način jednom kad trening počne svi su upoznati sa načinom rada i možemo bez problema krenuti. Iako vjerojatno sad mislite kako sve ovo zvuči izuzetno komplicirano i teško održivo, vjerujte da jednom kad probate – sve negativne predrasude nestaju. Naravno, uvijek je bolje kada se to može odraditi uživo, ali u ovoj situaciji i ovakav način je također dobar. Kako? Iz našeg primjera mogu potvrditi sljedeće. Svi dečki izrazito disciplinirano rade, nema “zabušavanja”, veća je motivacija kada vidite kolegu ili prijatelja da i on radi, atmosfera je uvijek na razini i ne gubi se taj nivo zajedništva koji bi se definitivno izgubio kada ništa zajedno ne bi radili. Ovakav online način treniranja prema mišljenju stručnjaka i prema mojem osobnom mišljenju, još uvijek nije u potpunosti zaživio u našoj regiji, no u puno otvorenijim zemljama tipa Sjedinjenih Američkih Država, takav oblik treniranja je nešto sasvim normalno. Mi smo trenutačno na to primorani, ali svakome savjetujem da proba tako nešto jer sigurno neće požaliti, a tko zna, možda nam i to u budućnosti postane nešto sasvim normalno.

Mnogi stručnjaci opisuju online trening kao novi i uzbudljiv način na koji se klijentima može pružiti ono što žele i  ono što trebaju bez ikakvih ograničenja poput treninga u teretani. Zašto? Nije Vam potrebna nikakva oprema (ako to ne želite), već je sve apsolutno prilagodljivo opremi koju imate (ili nemate). Dakle možete raditi program treninga sa bučicama, šipkom, girjom, trx-om, a možete raditi i bodyweight treninge samo vlastitim tijelom, što npr. mi u klubu radimo. I vjerujte da nije lagano jer, još jednom ponavljam, sve se vrlo lako može prilagoditi. Još jedna stvar koju mnogi ljudi koriste kao izliku za ne treniranje je nedostatak vremena. Zamislite da želite trenirati s trenerom koji živi ili ima teretanu udaljenu pola sata vožnje od vas. Izgubili bi samo 1 sat na vožnju pa jedan sat na trening itd, itd. Ovako sve to možete odraditi iz topline Vašeg doma i u duplo kraćem vremenu. Mislite li još uvijek da ne postoji rješenje za Vaš nedostatak vremena? Zanimljivo zar ne?


No ono najbitnije što ću podijeliti s Vama je jedan primjer treninga koji radim sa svojim nogometašima preko live streaminga. Dakle radit ćemo funkcionalni trening kružnog oblika a sve kako bi se sačuvali mišići (uključujući i onaj srčani) i potrošile dodatne kalorije koje zbog smanjenog i ograničenog kretanja nismo u prilici potrošiti kroz dan. Osim za sportaše, ovo je odličan trening i za sve rekreativce jer ćete se garantirano dobro oznojiti, stimulirati i aktivirati kompletno tijelo, a osjećaj nakon odrađenog treninga biti će definitivno fantastičan. U treningu sam koristio 2 bočice napunjene vodom što možete učiniti i Vi, ili ako imate bučice ili neko drugo vanjsko opterećenje slobodno ga možete koristiti. Na početku treninga molim Vas da se dobro zagrijete, podignete temperaturu tijela, uvjerite se da ste spremni za trening pa tek onda krenite.

Imamo 2 djela treninga:
Glavni A dio treninga – 7 funkcionalnih vježbi za cijelo tijelo
Glavni B dio – 5 visoko intenzivnih vježbi
Prvo radite glavni A dio treninga u 3 kruga. Nađite štopericu ili aplikaciju na Vašem mobitelu kojom ćete moći pratiti vrijeme jer svaku vježbu radite 40 sekundi, a odmarate 20 sec, također između svake vježbe. Kad ste napravili svih 7 vježbi, to je 1 krug. Uzmite pauzu 60-90 sec i krenite na krug broj 2. Pokušajte napraviti 3 kruga.

Glavni A dio treninga
1. Kombinacija čučanj iskorak
2. Jednoručno veslanje sa sklekom
3. Modificirani ruski twist
4. Kružnice oko glave bočicama
5. Jednonožni modificirani rameni most
6. Rameni potisak bočicama iznad glave
7. Duga sklopka bočicama

Nakon što ste napravili sva 3 kruga, dobro se odmorite, dođite do daha i popijte malo vode te krenite sa glavnim B djelom. Ovdje radite 5 vježbi, svaku aktivno izvodite 30 sekundi, dok je pauza 15 sec. Također pokušajte napraviti 3 kruga.

Glavni B dio treninga
1. Marinci
2. Jumping jacks
3. Mountine climbers
4. Visoki skip
5. Ski skok

Nakon što ste završili i s ovim djelom, dobro se odmorite, relaksirajte i istegnite cijelo tijelo.

Ako ste došli do kraja, od srca Vam čestitam. Ako ste kroz cijeli trening poštovali vrijeme rada i odmora, zasigurno ste se umorili. Ovaj trening nije bezazlen i svaka čast svima koji ste ga odradili, a Vama koji se to tek spremate želim puno sreće! Ovo je samo jedan od primjera treninga koji mi preko online live streaminga svakim tjednom radimo, a ukoliko Vas zanima nešto više o online vođenju treninga ili imate pitanja u vezi bilo čega, stojim Vam na raspolaganju. Želim Vam svima sretan i blagoslovljen Uskrs.