Naj pregledanije

[VIDEO] Dario Struški: “Trening kod kuće s puno mašte i minimalno opreme”

Danas ćemo govoriti o važnosti vježbanja u ova doba korona virusa. Naime, svima je jasno da nas trenutačna situacija ograničava u izvedbi fizičkih aktivnosti u prirodi i treninga u teretanama na koje smo navikli pa se stoga često postavlja pitanje ima li smisla uopće vježbati sada u vrijeme izolacije i karantene. Puno ljudi smatra kako jednostavno ne mogu napraviti dobar i kvalitetan trening kao inače, a neki od razloga koje uglavnom dobivam i čujem su sljedeći: nedostatak opreme i rekvizita, nemogućnost treniranja sa svojim trening partnerom, nedostatak volje za kućnim treningom itd.  Ne želim osuđivati te ljude jer sam i osobno u  prošlosti u nekom postotku dijelio to mišljenje te sam uvijek imao viziju što želim raditi tijekom treninga, koji mi je cilj i kako to mogu postići. Već sama pomisao na to da ću trening možda morati preskočiti i/ili da će on zbog nekih drugih razloga biti odgođen, u meni je stvarao nemir i nezadovoljstvo. Šta bi tek bilo kada bi čuo da je fitnes centar zbog nekog razloga zatvoren na par dana! Takav scenarij nisam želio ni zamišljati, a danas nam je on zapravo svakodnevica i moramo naučiti živjeti sa njime. Upravo zbog toga razumijem sve vas koji kažete sljedeće za kućni trening: “Ma to neje to!”, “Neda mi se”, “Sigurno nem domaj vežbala”, “Nemam nikve utege” i sl.

No, dopustite da vam objasnim drugu stranu priče te zašto je IPAK JAKO VAŽNO u ovom razdoblju vježbati kod kuće i ostati u formi. Probati ću to napraviti na jedan jednostavan način te se nadam da ćete me svi moći razumjeti. Naime, zamislite sljedeći scenarij. Za potrebe ove priče izmislit ćemo jednog dečka i dati mu ime Mirko. Dakle, Mirko je čvrsto odlučio da će unatoč teškoj situaciji i zatvorenim fitnes centrima svakodnevno vježbati kod kuće jer treneri koje on prati na Instagramu objavljuju odlične i zanimljive vježbe koje su ga jako privukle. Uz to, Mirko želi da ostane fit i zdrav te da spreman dočeka ljeto. Recimo da Mirko svakodnevno kroz svoj trening potroši 1000 kalorija. Pošto on svakodnevno trenira, dolazimo do brojke od 7000 kalorija tjedno, odnosno 28 000 kalorija mjesečno. Impresivna brojka, zar ne? Tu sad dolazimo do cijele poante ove priče. Iako ne postoji znanstvena studija koja točno potvrđuje od koliko se kalorija sastoji 1 kg masti, uzet ćemo okvirni broj koji se uglavnom koristi u fitnes industriji – 1kg masti = cca 7000kcal. Što nam to govori? To nam govori da je Mirko u samo tjedan dana potrošio dovoljno kalorija kroz trening da izgubi 1 kg masnih naslaga. Kroz mjesec dana rezultat je još bolji. Naime, za lakšu matematiku recimo da je Mirko odradio 28 treninga u mjesec dana u kojima je prosječno trošio 1000kcal. Na taj način uspio je doći do potrošnje od 28 000kcal u mjesec dana, što je jednako 4 kg potkožnog masnog tkiva. U 2 mjeseca, koliko će navodno trajati ova karantena, taj broj bi se popeo na zavidnih 8 kg. Naravno, sveukupni gubitak kilograma i masnog tkiva ovisi i o njegovim prehrambenim navikama i kalorijskom unosu, ali siguran sam da se nitko od Vas ne želi za 2-3 mjeseca žaliti i govoriti: “Da sam bar redovno treniral”, “Gle me kak ve zgledim” , “Preveč ga kil imam, sam sem jel v karanteni” i slično. Ne morate nužno svakodnevno trenirati ni trošiti toliku količinu kalorija, dapače, 3 treninga kroz tjedan biti će i više nego dovoljna (za sve osim za sportaše). Samo se nemojte dovoditi u situaciju da u nekom budućem trenutku pomislite o uzalud potrošenom slobodnom vremenu (koje će ionako brzo proći) i da na kraju zažalite što niste počeli sada. Dakle izbor je na Vama. Možete i dalje zanemarivati trening kod kuće te u najboljem slučaju stagnirati, a možete i biti kao Mirko, trošiti brojne kalorije , osjećati se odlično nakon treninga te učiniti sve da svoje ciljeve unatoč svim poteškoćama ispunite. Ma siguran sam da ćete upravo to izabrati, jaki ste Vi. Da Mirko kojim slučajem kroz cijelo ovo razdoblje nije trenirao, on bi u najboljem slučaju stagnirao (ovisi o prehrani i kalorijskom unosu), njegove fizičke, motoričke i funkcionalne sposobnosti bi zasigurno pale, a prilikom ponovnog početka treniranja morao bi prolaziti kroz sve one prilagodbe, upale mišića i sl., samo da opet dođe do stanja i forme u kojoj je sad. Naravno da on to ne želi, a nadam se da to isto ne želite ni Vi.

Uzevši sve to u obzir, situacija je prilično jasna. Kretanje nam je u ovom trenutku svima ograničeno, kalorijska potrošnja kroz aktivnosti smanjenja, a unos povećan. Stalnim boravkom kod kuće vodimo borbu i sa hranom koje nam se doslovno uvijek nalazi “pred nosom”. Veoma se lako u ovim trenucima opustiti i “zapustiti”, no siguran sam da Vi to ne želite, nego da želite biti više kao Mirko.

 Upravo zbog toga je bitno shvatiti da je održavanje tjelesne aktivnosti, mišićnog tonusa i mišićne mase od krucijalne važnosti u ovom trenutku. Zato je i stavljen tako veliki naglasak na kućni trening kao sredstvo kojim se sve to može ostvariti i napraviti, a ja ću se osobno pobrinuti da se u to i Vi sami uvjerite. Pokušat ću čim češće kreirati treninge za Vas, a ukoliko imati neka dodatna pitanja oko treninga i/ili prehrane ili želite svoj individualni plan, slobodno mi se možete javiti na moju Facebook ili Instagram stranicu.

 Za ovaj put pripremio sam sljedeće – U nastavku su vježbe koje možete bez problema, sa opremom koju sigurno imate kod kuće, nesmetano izvoditi. Samo upotrijebite malo mašte. Na primjer, kofer i ruksak možete napuniti bilo kakvim predmetima koji stvaraju  težinu i opterećenje (npr. Cigla i sl.), za dršku kod biceps pregiba možete upotrijebiti metlu i nešto slično, a za ostalo Vam je potreban još samo jedan stolac, ručnik i Vi sami. Kroz svaku vježbu napravite po 15 ponavljanja u 5 krugova. Eto, sve se može kad se hoće, samo treba malo volje i vjere. U tom stilu želim i završiti ovaj članak kroz poruku bivšeg američkog predsjednika koja se može odlično poistovjetiti sa situacijom u kojoj se trenutačno svi mi nalazimo i koja stavlja odličan zaključak na današnju temu, a ona glasi:

 “Do what you can, with what you have, where you are.” – Theodore Roosevelt